Szösszenetek

Szösszenetek

A biciklisek és én

2015. április 19. - Nikimanó

Fura egy faj a bicikliseké. Vajon mássá válunk, ha felszállunk a biciklire, több jogunk van a léthez, mint a halandó gyalogosoknak? 

A Puskás Ferenc Stadionnál a metró előtti járdaszakaszt keresztülvágja egy bicikliút. Nem tudom, hogy ki volt, aki ezt a szakaszt megálmodta, mert a lehető legrosszabb helyre tervezte. Adott egy kis szakaszon sok, és még annál is több ember, aki vagy a metró felől, vagy a villamos, vagy a trolik felől két irányból is jöhetnek, és vannak a száguldó biciklisek. Ezek a biciklisek csak akkor lassítanak, ha konkrétan az orruk előtt piros a lámpa, de megkockáztatom, hogy ők is megkockáztatják, hogy gyorsabbak az autósoknál, és van köztük olyan, aki áthajt a zebrán a többsávos úton...hátha sikerül. Nos, eddig balesetről még nem tudok, de az már felbosszantott, hogy a minap egy kisteherautó elfoglalta a biciklisávot, ezért a biciklisek kénytelenek voltak a gyalogosoknak kijelölt szakaszra ráhajtani. Ezzel még nem lenne gond, van ez néha fordítva, hogy a gyalogos részt zárja el egy autó, és muszáj a bicikli útra rálépni. Ez utóbbi esetben azért próbálok figyelni, hogy ne lépjek épp egy száguldó biciklis elé, mert tudjuk, hogy nekem jobban fog fájni. Na de az említett esetben, hogy az autó a biciklisek útját zárta el, mi történt? Az épp áthaladó tömeg között próbált átszáguldani a biciklis, és hangos csengőszóval jelezte a gyalogosoknak, hogy útban vannak!!! Na ne, ez már sok! Az jutott eszembe, hogy ha egy baleset miatt az utat lezárják egy autós elől, akkor felmehetne a járdára, és ha éppen ott ténfereg egy gyalogos, akkor ledudálja azt? Esetleg el is ütheti? Értem én, hogy a példám sántít, de abban nekem van igazam, hogy a gyalogos részen ne a gyalogosra csengessen a biciklis! Ha ennyire zavarja a helyzet, akkor szálljon le, keresse meg a kisteherautó vezetőjét, és magyarázza el neki, hogy rossz helyen áll, vagy hívjon rendőrt. Ne engem, vagy más gyalogost hibáztasson a kialakult helyzetért! Én sem esek neki az első biciklisnek, ha gyalogos részen áll egy autó. Vagy ezt kellene tennem? 

Amin még felháborodtam, sokszor, reggelente, amikor még sötét volt, hogy ugyanitt a körút másik oldalán már nincs bicikliút, és bármily hihetetlen itt is bicikliznek, sokszor nem is lassan! Előfordult, hogy én ijedtem meg, amint elszáguldott mellettem! Miért kell nekem ilyenkor is figyelni rájuk? Ők nem vesznek engem észre? Én előre nézek, mert a kereszteződésben előre tartok, ő balról jön, kb. 500 méterről látja, hogy jön-e gyalogos, nekem meg van 2 méterem, hogy "kiszagoljam", jön-e valaki abból az irányból, a KIVILÁGÍTATLAN szakaszról!!! 

De túl sokat beszélek, elég csak arra gondolni, amikor lezárták a Margit hidat, mennyi vita volt, hogy a biciklisek nem szálltak le, nem tolták, mert a meghagyott 1,5 méteres részen olyan jól lehetett száguldozni a gyanútlan gyalogosok között! 

A Szentlélek téri HÉV megállóban külön tábla figyelmeztetni a bicikliseket, hogy szálljanak le, és tolják a biciklit, miközben áthaladnak a megállón. Ez komoly? Képesek voltak ott is végigszáguldani? Érthetetlen számomra, hogy miért többek ők, mint más gyalogos? 

A bejegyzés trackback címe:

https://szosznektek.blog.hu/api/trackback/id/tr117381250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása